שמנא - בית בד במרכז

בית בד במרכז

מחפשים בית בד במרכז הארץ? בדרך המהממת לשומרון, תוכלו למצוא את בית הבד "שמנא" – בית בד בוטיק העובד בשיטת "הסחיטה היחידה" • מחפשים בית בד במרכז הארץ? הגעתם למקום הנכון!

אנשים רבים מחפשים בית בד במרכז. בנסיעה מאזור השפלה והדרום על כביש 444 צפונה, אחרי שתעברו את מחלף קסם, ותפנו ימינה לכיוון המושב חגור, תוכלו לעקוב אחרי השלטים ולהגיע לאחד מבתי הבד האיכותיים ביותר בארץ. בית בד בוטיק שנקנה ישירות מאיטליה.

בית בד במרכז הארץ: בואו לטעום ולרכוש

כדאי לכם לבוא לבקר בבית הבד "שמנא" – ביד בד בוטיק במושב חגור, לבקר, להתרשם ולטעום שמן זית איכותי ובריא. אנו ממליצים לקנות שמן זית בכמויות גדולות – שמן זית 18 ליטרים. השמן של "שמנא" מכיל את תו האיכות של שמן הזית.

שמן זית למכירה בכמויות גדולות 

אנו הישראלים אוהבים לקנות מוצרים שונים באריזות גדולות וחסכוניות. זה כולל מוצרים רבים כמו קוסמטיקה, אוכל, נייר טואלט ועוד. היתרון בקניית אריזה גדולה הוא בעיקר במחיר הזול שניתן להשיג ביחס לקניה של מוצר בודד. מוצרי מזון נבדלים בזה שתאריך התפוגה שלהם עשוי להוות שיקול חשוב לקנייה. שמן זית הוא מוצר מזון שיכול החזיק מעמד זמן רב, ועל כן ניתן לקנות אפילו ג'ריקן של 18 ליטר ולהחזיק בו למשך תקופה ארוכה.

שמן זית – אחסון

לשמירה מקסימלית על איכותו ועל ערכיו הבריאותיים, מומלץ לאחסן שמן זית למשך תקופה של עד שנה, מחוץ למקרר, בבקבוקים שמכילים הרבה שמן ומעט אויר ובטמפרטורה של בין 15 ל-40 מעלות צלזיוס.

ניתן להחזיק את השמן במכל למשך שנה ואפילו שנה וחצי. לעיתים במהלך הזמן השמן עשוי לאבד חלק מהטעם שלו. הזמן הטוב ביותר על מנת להצטייד בשמן זית הוא בתקופה שבה מתקיים המסיק. אין צורך לשמור שמן זית בקירור, ודי להחזיקו בתנאים הולמים קרי מקום חשוך וקריר.

עדיף לאחסן את שמן הזית לשימוש השוטף, בבקבוק בעל נפח קטן יחסית של 750 מ"ל.

בבית הבד ממליצים כי כשיש כמות גדולה של כמה ליטרים של שמן, מומלץ להעביר לבקבוקים קטנים, מיד עם הפתיחה.

בית הבד של שמנא ממליץ כי מרגע פתיחת בקבוק שמן הזית – עדיף להשתמש בו תוך חודש.

אין צורך לשמור שמן זית במקרר. בקפיאה המתרחשת במקרר רגיל, החלק המיימי שנמצא בשמן, נפרד ממנו ושוקע, ואתו גם נוגדי החמצון, וכולם מגיעים לתחתית הבקבוק.

ה-FDA קובע: שמן זית זה בריא!

כדאי לדעת, שה-FDA קבע: 2 כפות שמן זית מדי יום (כ-23 גר') הנצרכות במקום שומנים רוויים, ומבלי להעלות את צריכת הקלוריות היומית, עשויות לסייע בהפחתת הסיכון למחלת לב כלילית, טרשת עורקים וסכרת.

מחקרים מצביעים על כך שכדי ליהנות מיתרונותיו הבריאותיים של שמן הזית, הוא צריך להיות ממקורות השומן העיקריים במסגרת תפריט מאוזן ובריא.

שמן זית איכותי מופק בכבישה קרה, תוך ריסוק פירות טריים שנמסקו זה עתה, לכן הוא עשיר ביותר ברכיבים פעילים נוגדי חמצון ונוגדי דלקת. שמן זית 'כתית מעולה' הוא העשיר ביותר ברכיבים בריאותיים, ולכן הוא המומלץ ביותר.

רמת החומציות, בשמן זית כתית מעולה צריכה להיות נמוכה ככל האפשר ועד 0.8%. רמת החומציות היא מדד לתכולת חומצות השומן החופשיות בשמן.

מדובר באחוז חומצות השומן שהתפרק ממבנה הטריגליצריד הטבעי של השומן.

ככל שרמת חומצות השומן המפורקות נמוכה יותר, כלומר רמת החומציות נמוכה יותר, כך השמן איכותי, בריא וטרי יותר.

בית בד במרכז הארץ
בית בד במרכז הארץ

בית הבד של שמנא

הרכיבים הבריאותיים הם המקנים לשמן הזית את טעמיו המרירים והעוקצניים. לכן מומלץ להעדיף שמן זית כתית מעולה בעל ארומה וטעם דומיננטיים.

תו האיכות מעיד, כי התבצע פיקוח ותיעוד הדוק ומתועד היטב, החל משלב מסיק הזיתים, ועד הגעתם לבית הבד והפקת שמן הזית, דרך שלב השטיפה והכבישה הקרה.

בתי בד נמצאו בארץ ישראל כבר בתקופות קדומות. שוכני הארץ הכירו היטב את יתרונותיו התזונתיים והבריאותיים של השמן המופק מחקלאות מקומית, כמו גם מזנים מיובאים מארצות סמוכות במזרח התיכון.

הטכנולוגיה השתפרה, כמובן, ובמקום חמורים ההולכים במעגל, הומצאו מנועי חשמל, אך העיקרון של הפרדת הגפת מהשמן, וההקפדה על הזמנים הקצרים שבהם חייבים הזיתים להגיע מהעץ אל בית הבד, נותרה דומה.

שתף באמצעות

למאמרים נוספים בנושא הקלק/י