שמנא - פעילות בשבת עם הילדים

פעילות בשבת עם הילדים

השבת היא היום החופשי עבור ההורים והילדים כאחד שבו אפשר לנוח או לעסוק בפעילות מהנה. לעתים תעדיף המשפחה לבלות שבת שקטה בבית בקריאת ספרים או בהשתתפות במשחקי קופסה, ובמקרים לא מעטים מחפשים בני המשפחה מקום מיוחד שבו יוכלו לבלות יחדיו בחיק הטבע. וכך, פעילות בשבת עם הילדים יכולה לכלול סוף שבוע בצימר או ביקור מאלף בבית הבד.

פעילות חינוכית גם בשבת

היום כל ילד יודע שאפשר ללמוד דברים חדשים גם כשנמצאים מחוץ לבית הספר, בייחוד אם מדובר בחוויה מהנה. בבית הבד ניתן ללמוד מגוון רחב של מיומנויות ולהרחיב את הידע בדרך יצירתית:

  • משתתפים במסיק זיתים – אולי קראתם על שיטת המסיק הידנית בספרים, אבל אין כמו לנסות לעשות זאת בפועל. ההורים והילדים יכולים לקטוף זיתים בשיטה שבה נהגו בימי קדם.
  • ללמוד על טכנולוגיות חדשות – בית הבד משלב שיטות מסורתיות ומודרניות בהליך ייצור שמן הזית, כך שניתן ללמוד גם על השיטות הטכנולוגיות המשוכללות הנהוגות היום בהליך ייצור השמן.
  • להכין אוכל – כולנו חושבים שאנו יודעים לבשל ואפילו הילדים יודעים להכין חביתה, אך זה הזמן להיחשף למאכלים חדשים וללמוד מטובי המומחים על תהליך הכנתם. אלה יכולים להיות מאכלים בלקניים הכוללים גבינות ומאפים, או מאכלים הודיים הכוללים את שמן הזית במרכיב העיקרי.
  • ללמוד על בעלי החיים – סדנאות מרתקות מלמדות את הילדים על חייהם הסודיים של בעלי החיים. סדנת ייצור דבש, למשל, עוסקת בחייה של הדבורה, תהליך ייצור הדבש ומחזור חייה. הילדים יוכלו להיחשף לתרומתה הגדולה של הדבורה לחיינו.
  • הכנת סבונים – שמן הזית אינו מיועד רק למאכל. ניתן להכין ממנו ספונים ריחניים וצבעוניים. את הכול אפשר לעשות בסדנה מרתקת אחת.

קופצים למושב חגור

מושב חגור הפסטורלי ממוקם בין ראש העין לג'לג'וליה ובו נמצא בית הבד שמנא. זהו למעשה בית בד בוטיק המבוסס על בית בד של טוסקנה שבאיטליה. בשמנא מתקיימות פעילויות וסדנאות מרתקות וניתן אף ללמוד על שיטת הסחיטה היחידה המיועדת להפקת שמן מן הזיתים. במסגרת השיטה הזו מפרידים את השמן מן הזית בסחיטה אחת ובכך משמרים את הערכים התזונתיים החיוניים שלו.

שתף באמצעות

למאמרים נוספים בנושא הקלק/י