שמנא - פעילות מסיק בשבת

פעילות מסיק בשבת

השבת מגיעה סוף כל סוף לאחר שבוע עבודה ארוך וזה הזמן לנוח מעט ולהתרענן. יש המעדיפים להעביר את הזמן ברוגע עם כוס קפה ועיתון, ואחרים מחפשים פעילות מרעננת, מאלפת וחינוכית עבור ילדיהם וגם עבור עצמם. פעילות מסיק בשבת היא דרך טובה ואיכותית להעביר את היום החופשי בשבוע. זוהי הזדמנות פז לצאת אל הטבע ולהכיר את תהליך הפקת שמן הזית מקרוב.

סדנאות לכל המשפחה

פעילות מסיק בשבת כוללת, כמובן, את המסיק עצמו. במסגרת המסיק יכולים המשתתפים להתנסות בקטיף זיתים ידני וללמוד על הטכנולוגיות הקיימות היום בתחום. מעבר לכך, במסיק מוצעות סדנאות אוכל מגוונות המאפשרות הצצה אל עולם חדש ומיוחד:

  • מאכלים איטלקיים – סדנה המפגישה את המשתתפים עם מאכלים איטלקיים שונים המבוססים על שמן זית איכותי.
  • סדנה הודית – בסדנה זו מוצגים מאכלים הודיים ומחולקים מתכונים ייחודיים. המשתתפים אף יכולים ליהנות מטעימות ייחודיות.
  • מפסלים באוכל – בבית הבד אפשר ללמוד כיצד לפסל באפייה. בסדנה נאפים לחמים בצורות שונות ומקוריות.
  • סדנה בלקנית – בסדנה זו ניתן לטעום ממגוון רחב של מאכלים בלקניים הכוללים לחמים, גבינות וחלבה.
  • עולם הדבש – מחפשים תעסוקה לילדים? סדנת דבש מתוקה ומרתקת תיקח אותם אל עולמן של הדבורים.
  • מאכלים תוצרת גיאורגיה – סדנה המיועדת לכל מי שרוצה לדעת איך מכינים חינקלי, המאכל הגיאורגי המסורתי שהוא לעשה כיסון במילויים שונים.
  • בישול פרואני – המטבח הפרואני הוא מטבח עתיק הכולל מסורות מגוונות מתרבויות שונות (ספרדים, איטלקים, יפנים ועוד). המשתתפים יערכו היכרות עם מאכלים ייחודיים כמו קאוסה לימניה (בצק תפוח אדמה הממולא בטונה או ביצה) או סביצ'ה דג ים.

ללמוד יותר על שמן הזית

כאמור, פעילות מסיק בשבת כוללת סדנאות רבות ובכללן היכרות עם ייצור שמן הזית מבית שמנא – בית בד בוטיק שבמושב חגור. בבית בד זה משתמשים בשיטת "סחיטה יחידה" לייצור שמן זית איכותי. במהלך שיטה זו מופק שמן הזית מהזיתים בסחיטה אחת ויחידה. תהליך זה משמרים את החומרים נוגדי החמצון של שמן הזית, אשר תורמים לבריאות הלב ומערכת העיכול. מעבר לכך, שמנא הוא בית בד ותיק ומנוסה הפועל ברציפות משנת 1988.

שתף באמצעות

למאמרים נוספים בנושא הקלק/י