שמנא - מכירת שמן זית

מכירת שמן זית

[mk_page_section bg_position="center center" bg_stretch="true" bg_video="yes" mp4="https://shamna.co.il/wp-content/uploads/2017/02/15015446_335306380172660_1021505933529841664_n.mp4" video_color_mask="#000000" video_opacity="0.2" min_height="124" full_width="true" js_vertical_centered="true" padding_top="0" padding_bottom="0" bottom_shape_style="speech-bottom" bottom_shape_color="#464a31" sidebar="sidebar-1"][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][mk_fancy_title tag_name="h5" color="#ffffff" size="34" font_weight="bold" txt_transform="uppercase" margin_bottom="0" font_family="none" align="center" animation="fade-in"]מכירת שמן זית[/mk_fancy_title][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/mk_page_section][mk_page_section bg_color="#464a31" min_height="5" full_width="true" padding_top="0" padding_bottom="0" sidebar="sidebar-1"][vc_column][/vc_column][/mk_page_section][mk_page_section bg_color="#ffffff" full_width="true" js_vertical_centered="true" padding_top="0" padding_bottom="0" sidebar="sidebar-1"][vc_column][mk_padding_divider][vc_row_inner is_fullwidth_content="false" css=".vc_custom_1514103304033{margin-right: 0px !important;margin-left: 0px !important;padding-right: 0px !important;padding-left: 0px !important;}"][vc_column_inner el_class="paddr1" width="3/4" css=".vc_custom_1514104014343{margin-right: 0px !important;margin-left: 0px !important;padding-right: 0px !important;padding-left: 0px !important;}"][vc_column_text css=".vc_custom_1521449056970{margin-bottom: 0px !important;}"]תעשיית שמן הזית ייצרה ומייצרת כמויות גדולות מאוד של שמן זית, החל מיצרני שמן זית ביתיים וקטנים המייצרים בעיקר כמויות קטנות המספיקות להם עצמם ולמשפחות שלהם וכמובן יצרני גדולים המייצרים שמן זית בכמויות מסחריות אשר משווקות ברשתות השונות.
מכירת שמן זית הוא אינו דבר של מה בכך, שמן זית הוא מוצר בריאותי ממדרגה ראשונה על כן חשוב מאוד לדעת ולהבחין בהבדלים בין השמנים השונים, בהבדלים בין שמן זית איכותי לשמן זית שהוא באיכות פחות טובה.

מכירת שמן זית שנעשית בצורה שהיא לא מסודרת, כלומר לא נעשית בנקודות מכירה מוכרות, ועל בקבוקי שמן הזית אין את כול הפרטים הרלוונטיים לגבי אופן הייצור, שם היצרן ואיכותו של השמן, קיימת סבירות די גבוהה שלשמן זה אין את היכולת להיחשב כשמן זית איכותי ובריא.
יצרני שמן זית מודעים לעובדה שיש להציג את כול הנתונים לצרכני שמן הזית, על כן ניתן להבחין די בקלות בשמן זית איכותי לעומת שמן זית פשוט, מחירי שמן זית גם הם משתנים מן הקצה אל הקצה בהתאם להבדלים באיכות שמן הזית.

מכירת שמן זית ב"שמנא"
ב"שמנא תוכלו למצוא שמן זית איכותי וטוב, ב"שמנא" כל נושא שמן הזיתים הוא אורח חיים ולא רק אמצעי לפרנסה, דור שני ושלישי בארץ ליצרני שמן הזית אשר מעבירים סדנאות וטיולי שמן זית מתוך רצון להעניק מהידע והניסיון שנרכש ביצור של שמן זה, מכירת שמן זית הוא רק תחנה אחת במגוון הפעילויות שיש ל"שמנא" להציע לאורחים הרבים שמגיעים מכול רחבי הארץ.

פעילויות "שמנא"
בין היתר ניתן להגיע עם כול המשפחה וליהנות ממסלול של לימוד כול תהליך יצור שמן הזית מקטיפת הזיתים מעצי הזית בכרמים המדהימים, כל השיטות הקיימות לקטיפת הזיתים, דרך סחיטת הזית והפרדת הזית מן השמן ועד לבקבוק.
ב"שמנא" ניתן לקיים אירועים לכיתות ולארגונים כאלה ואחרים שיכללו מכירת שמן זית ועוד מוצרים רבים כמו גבינות איכותיות, קונפיטורות, דבש ועוד.

 

שמן זית למכירה בבתי בד

 

עולם ייצורו של שמן הזית הוא עולם עשיר, ייחודי, בעל קשר היסטורי בין אלפי שנים לארץ ישראל הקדומה, ואפילו אחראי למילון מילים ומושגים עשיר, שחלקן מגיע מתקופת התנאים והאמוראים, עת נכתבו המשנה והתלמוד.

בית בד הוא מפעל ליצירת שמן זית.

בתי בד רבים נמצאו באתרים ארכאולוגיים ברחבי הארץ, בעיקר בשפלה ובגליל. הימצאותם מעידה על תפוצתו הרחבה של הזית ונלמדה שיטת עצירת השמן העתיקה, שממנה התפתחה השיטה המודרנית. עקרונות עצירת השמן נותרו דומים. ההבדל הוא בעיקר במכשור הטכנולוגי הקיים לפעולה זו.

מכירת שמן זית כיום היא המשך ופיתוח של היסודות החקלאים הקדוים.

בד היא קורת העץ האופקית שהייתה מותקנת בבית הבד הקדום, ושימשה כזרוע ההנעה של מכונת הסחיטה של הזיתים.

יצירת השמן התבצעה בדרך כלל על ידי שימוש בשתי אבנים גדולות המונחות זו על גבי זו. האבן הראשונה, המכונה "ים", שצורתה כקערה גדולה ושטוחה.

במרכזה ניצב מוט עץ ארוך, עליו מורכב ציר. הציר עובר דרך האבן השנייה, הטוחנת, המכונה "ממל" או "מפרכה", טליה נרתם חמור.

הזיתים הכתושים הועברו ל"עקלים", הסלים הונחו במכבש ייעודי, ובסיבובו לחץ את הסלים וסחט מן הזיתים נוזל.

שמן זית למכירה בבית בד מודרני

בתי בד מודרניים בנויים בצורה רציפה שבה הזיתים מוכנסים למערך יצור שמן הזית של בית הבד מצידו האחד, ומצידו האחר מתקבל שמן הזית הנאסף ישירות למכלי האיסוף. שאר תוצרי הלוואי מתהליך עצירת השמן כגון מי העקר והגפת נאספים בנפרד גם הם בצורה ממוכנת בהתאם לסוג מערך היצור.

 

בתי הבד המודרניים המבצעים כבישה קרה (ללא חימום של עיסת הזיתים) פועלים ללא חימום, התהליך מורכב מניקיון ושטיפה, כתיתה, ערבול, והפרדה.

שלב השטיפה מהווה את תחילת תהליך היצור בבית בד מודרני ובהכנסת הזיתים שהגיעו ישירות מן המסיק אל "בור" קליטה רחב.

השלב הבא הוא שלב הכתיתה, שבו מוסעים הזיתים באמצעות מסוע אל המגרסה או המרסקת.

השלב הבא הוא שלב הערבול, המתבצע באופן מכני במכלי ברזל גדולים. תפקידו העיקרי של שלב הערבול הוא לחבר את בועיות השמן הקטנות המצויות בתערובת פרירות הזית לכדי בועיות גדולות יותר של שמן.

בבתי בד המבצעים כבישה קרה, הטמפרטורה אינה עולה על 28-30 מעלות, מכיוון שחימום נוסף יפגיע באיכות השמן.

השמן מופרד מהעיסה ע"י 2  צנטריפוגות.

הראשונה מפרידה את הגפת מהעיסה, לאחר מכן מוסיפים מים לעיסה באופן יזום, ומעבירים אותה לצנטריפוגה השנייה, שתפקידה להפריד בין המים לשמן בלבד. שיטה זו מניבה שמן באיכות נמוכה יותר.

שילובן של טכנולוגיות מתקדמות ביותר, ביחד עם חוכמתם של החקלאים הקדומים, כפי שניתן ללמוד מן האתרים ומן הכתובים, מאפשר קשר ישיר בין הצרכן לבין החקלאי, ואופציה של שמן זית למכירה בבית הבד שבו הופק.[/vc_column_text][mk_padding_divider size="20"][mk_image src="https://shamna.co.il/wp-content/uploads/2018/01/15.jpg" image_size="full" align="center"][mk_padding_divider size="20"][/vc_column_inner][vc_column_inner width="1/4" css=".vc_custom_1514105079208{margin-right: 0px !important;margin-left: 0px !important;padding-top: 20px !important;padding-right: 10px !important;padding-left: 10px !important;background-color: #f7f7f7 !important;}"][mk_fancy_title tag_name="h5" color="#c39313" size="20" font_weight="bold" txt_transform="uppercase" margin_bottom="5" font_family="none" align="right" animation="right-to-left"]מלאו את הפרטים הבאים[/mk_fancy_title][vc_column_text align="right" animation="right-to-left" css=".vc_custom_1514105048474{margin-bottom: 0px !important;}"][contact-form-7 id="554" title="Contact form 1"][/vc_column_text][mk_image src="https://shamna.co.il/wp-content/uploads/2017/12/3215.jpg" image_size="full"][/vc_column_inner][/vc_row_inner][mk_padding_divider][/vc_column][/mk_page_section]

שתף באמצעות

למאמרים נוספים בנושא הקלק/י