שמנא - פח שמן זית

פח שמן זית

בעוד שמשקאות קלים מאוחסנים בדרך כלל בבקבוקי פלסטיק וחטיפים נמכרים בתוך שקיות מעוצבות או ניירות עטיפה, את שמן הזית מומלץ לקנות כשהוא מאוחסן בתוך קופסת פח. השימוש בפח הוא נוח ביותר ומאפשר לשמור על השמן למשך זמן ארוך מאוד. ישנם כיום פחים אשר יש להם פיית מזיגה שמאפשרת שימוש נוח מאוד ומומלץ מאוד לעשות בה שימוש.

קניית פח גדול של שמן זית תחסוך לכם זמן וכסף ותוכלו למלא בקבוקים בכל פעם שיתרוקנו ולהשתמש בהם בנוחיות. המזיגה לבקבוקים היא נוחה מאוד וזאת הודות לפיית המזיגה המשוכללת שממוקמת על חלקו העליון של פח השמן.

מדוע עדיף לאחסן את השמן בפח

שמן הזית הוא מוצר אשר רגיש לכמה דברים אשר אפשר בקלות לשלוט בהם:

  • הגורם הראשון שעלול להזיק לשמן הזית הוא אוויר. מומלץ לפתוח את המכל כמה שפחות פעמים ועדיף לעשות זאת רק כאשר אתם ממלאים בקבוקים קטנים.
  • אור הוא גורם נוסף שיכול להזיק לשמן הזית. כדאי לאחסן את השמן בבקבוק ירוק אשר מסנן את האור. כמובן שניתן להחזיק אותו בפח אטום.
  • טמפרטורה חמה עשויה להשפיע וכדאי להחזיק את השמן במקום מוצל וקריר.

שלא כמו היין, שמן זית אינו משתבח עם הזמן וככל שהוא יותר ישן כך הוא יתחמצן יותר מהר ויאבד את הטעם שלו ואת הסגולות הרפואיות שלו. לא מומלץ להחזיק שמן באריזה פלסטית. כאשר השמן בא במגע עם הפלסטיק, הוא עלול ליצר חומרים רעילים. כל עוד נעמוד בכללים ונשמור את השמן בתנאים המתאימים לו, אין כל סיבה שהוא יתקלקל או יאבד מהטעם שלו.

איפה אפשר להשיג פח שמן זית?

אם אתם צרכנים קבועים של שמן זית, כדאי לקנות אותו בפחים של 18 ליטר ויותר. את הפחים אפשר למצוא בבתי בד שונים אשר פזורים ברחבי הגליל ואזורים נוספים בארץ. מחיר פח שמן זית שלם יהיה משתלם יותר ממחירם של בקבוקים של 750 מ"ל. היות שמדובר על מוצר כבד מאוד, יש להיזהר בהרמה שלו ולאחסן אותו על מדף נמוך שלא ייפול על מישהו או ישבור מדף.

כדאי להתנסות בסוגים שונים של שמן זית ולא לקנות כל הזמן את אותו הסוג. הטעמים שונים ומגוונים, ולפני שקונים ניתן לטעום ולהחליט אם זה מתאים לכם. בשמן הזית ניתן להשתמש לתיבול, בישול, טיגון וגם להשריה. בנוסף יש לשמן גם סגולות רפואיות שונות וניתן להשתמש בו בשימוש חיצוני על גבי העור.

פח שמן זית - בית הבד שמנא

שתף באמצעות

למאמרים נוספים בנושא הקלק/י