שמנא - שמן זית סיטונאות

שמן זית סיטונאות

שמן זית הפך למאכל הלאומי. אנו מוסיפים אותו לסלט הירקות הטרי שהכנו לארוחת הבוקר, מזליפים אותו על החומוס לפני ההגשה ויש כאלה שאף אוהבים לאכול צ'יפס שטוגן בשמן זית. אנו כצרכנים מן השורה זקוקים רק לבקבוק אחד או שניים של שמן זית, וגם אלה מספיקים לנו לאורך זמן, אך ישנם מקומות הקונים שמן זית סיטונאות, מכיוון שהם צורכים אותו בכמויות גדולות.

מי קונה שמן זית בסיטונאות

בעלי עסקים לא מעטים זקוקים לכמויות גדולות של שמן זית. אלה יכולות להיות רשתות מזון המספקות ללקוחות שלהם מבחר של שמנים איכותיים, מכולות קטנות המעוניינות להגדיל את הרווחים שלהן או מסעדות המשתמשות בשמן זית דרך קבע כדי לתבל סלטים או להגיש את שמן הזית כתבלין נוסף לשולחן.

שמן זית סיטונאות - שמן זית שמנאמה צריך לבדוק לפני שקונים שמן זית

מטבע הדברים, קניית שמן זית סיטונאות היא עסקה גדולה הדורשת מחשבה תחילה. מכיוון שמדובר בהזמנה גדולה ויקרה של שמן זית, חשוב לבחור את השמן הטוב ביותר. אלה כמה טיפים שיוכלו לסייע לכם בתהליך:

  • להריח את השמן – אמנם ריחו של שמן הזית אינו מעיד תמיד על טעמו הטוב, אך הוא בהחלט יכול להגיד לכם אם מדובר בשמן מקולקל. ריח חריף של ריקבון עלול להעיד על כך שמדובר בשמן זית מקולקל.
  • פשוט לטעום – טעמו של שמן הזית הוא טעם משולב בין מתיקות, חריפות ומרירות. חשוב למצוא את האיזון בין המרכיבים האלה, ולשם כך יש להמשיך ולטעום משמן הזית גם אם אינכם רגילים לצרוך אותו ללא הסלט.
  • בוחנים את רמת החומציות – את החומציות בודקים בדרך כלל במעבדה. ככל שהחומציות נמוכה יותר, כן השמן טעים, בריא ואיכותי יותר.
  • מומלץ לבחור בשמן שהופק בכבישה קרה – כבישה זו נחשבת לאיכותית ביותר. תהליך ההפקה של השמן במקרה זה הוא מכני (כתית) והטמפרטורה אינה גבוהה מ-35 מעלות צלסיוס.

מאחסנים את השמן

אחד הנושאים החשובים שיש להתייחס אליהם בעת רכישה סיטונאית של שמן זית הוא האחסון שלו. זאת משום שיש צורך לאחסן את כמויות השמן הרבות שברשותכם. הדרך הטובה ביותר לאחסן שמן זית היא לשפוך אותו אל תוך בקבוקים העשויים מזכוכית כהה או קופסאות פח. פח וזכוכית כהה מונעים את חדירתו של אור השמש, ובכך שומרים על רמת חומציות נמוכה, שכן אם השמן יהיה חשוף מדיי לקרני האור, רמת החומציות שלו תעלה והאיכות שלו תיפגע. מומלץ לאחסן את שמן הזית לתקופה של חצי שנה עד שנה.

מוזמנים לקרוא עוד על שמן הזית של שמנא.

שתף באמצעות

למאמרים נוספים בנושא הקלק/י